Uspešne zgodbe o digitalizaciji iz drugih panog

Uspešne zgodbe o digitalizaciji iz drugih panog


Reed Hasting, ki je danes izvršni direktor podjetja Netflix, je pozabil pravočasno vrniti film „Apollo 13“, ki si ga je izposodil v videoteki. Ob plačilu visoke zamudnine v znesku 40 USD, je v mislih oblikoval osnovno zamisel za storitev Netflix. Ta zgodba kaže, kako lahko nekdo izkoristi spreminjajoče se čase in celo težave za svoj uspeh in na koncu zasluži s pomočjo digitalizacije.

Reed Hasting in Marc Randolph sta Netflix leta 1997 ustanovila kot spletno izposojevalnico DVD-jev. Na začetku so lahko uporabniki prek spleta poiskali film in podjetje Netflix jim ga je poslalo v obliki DVD-ja. Edinstveno pri tej storitvi je bilo to, da se zamudnina ni zaračunavala. Ustanovitelja sta razširila svoj poslovni model in ponudila pavšalno ceno: stranke so si lahko izposojale filme na podlagi mesečne naročnine – v prvih letih so nudili predvsem uspešnice iz kinematografov.

Z napredkom interneta je Reed Hasting videl priložnost v razširitvi Netflixa v portal za pretakanje vsebin. To je pomenilo, da filmov ni bilo več treba pošiljati po e-pošti, temveč so si jih uporabniki lahko ogledali prek spletnega brskalnika. Število uporabnikov Netflixa se je ves čas posvečevalo in sčasoma je omejena hitrost interneta postala težava. Ena od možnih rešitev je bilo zmanjšanje velikosti video datoteke – in s tem kakovosti zapisa.

Nato je Federal Communications Commission (ameriška regulatorna agencija za telekomunikacije) pripravila zakon, po katerem so ponudniki interneta lahko nekaterim strankam zagotavljali prednost pri hitrosti prenosa podatkov. Na ta način so lahko poslovne stranke, ki potrebujejo hitre internetne povezave, te pridobili na podlagi posebnih pogodb s ponudniki interneta. Ta odločitev je bila ključnega pomena – zaradi hitrejše internetne povezave jim ni bilo treba zmanjšati kakovosti videa.

Medijske hiše iz Hollywooda so sčasoma spoznale, da Netflix ogroža njihovo poslovanje, saj se je prodaja njihovih filmov zmanjševala. Zato so prenehale sodelovati z Netflixom. Da podjetju ne bi zmanjkalo vsebin za stranke, je Netflix hitro osnoval svoj studio, ki se danes lahko pohvali z uspešno produkcijo lastnih filmov in nadaljevank. Ker je Netflix lahko analiziral navade in okus svojih strank na podlagi ogleda (stranke so lahko ocenjevale filme), je svojo filmsko produkcijo lahko prilagodil okusu uporabnikov.

Zaradi povezovanja televizorjev, mobilnih telefonov, tabličnih računalnikov in igralnih konzol z internetom, do katerega je prišlo v vmesnem času, lahko zdaj Netflix svoje vsebine ponuja prek aplikacij za vse te naprave. Podjetje je bilo ustanovljeno leta 1997 in je imelo 30 zaposlenih. Bilance podjetja Netflix iz leta 2016 pričajo, da ima približno 4700 zaposlenih, njegovi letni prihodki pa znašajo 8,83 mrd. USD.